Blog
Geen wetenschappelijk bewijs voor leerstijlen
TEDxtalk van , associate professor psychologie van de Universiteit van Wisconsin. Zij vertelt over de het gebrek aan wetenschappelijk bewijs voor…
Koen Geurts MAMDT, zijn visie op formatief evalueren
Onlangs spraken we Koen Geurts over zijn visie op formatief evalueren. Koen is tijdens de Basiscursus Didactische Bekwaamheid (BDB) in…
Effectieve leerstrategieën
The Learning Scientist heeft zes studieposters voor effectief studeren uitgebracht die door Pedro De Bruyckere vertaald zijn. Op basis van…
Boegbeeldproject hbo Verpleegkunde
In 2025 delen alle docenten in het hoger onderwijs hun leermaterialen. Deze ambitie heeft het ministerie van Onderwijs, Cultuur en…
Flyer van SURF over open leermaterialen
Met het leermateriaal van anderen kunnen docenten hun eigen onderwijs verrijken. Het biedt inhoudelijke en didactische inspiratie én het bespaart…
Ondersteunen van onderwijsinnovatie met ict (SURF publicatie)
Onlangs is de publicatie ‘Keuzehulp voor ondersteunen van onderwijsinnovatie met ict‘ van SURF verschenen. “Deze publicatie bevat 5 aandachtspunten en…
Toetsrevolutie. Naar een feedbackcultuur in het hoger onderwijs.
Ruim een jaar na het boek ‘Toetsrevolutie. Naar een feedbackcultuur in het voortgezet onderwijs’ (Dominique Sluijsmans & René Kneyber) is…
E-portfolio’s in het hoger onderwijs
Uit in inleiding van het rapport Inventarisatie e-portfolio’s in het hoger onderwijs: Digitale studentportfolio’s, of e-portfolio’s, zijn al jaren een belangrijk…
Missie vliegende start
Het Docentenberaad van Zuyd heeft vorig jaar in samenwerking met Zestor invulling gegeven aan een debatsessie voor docenten met als…
Presentatie Blended Learning BBE
Frans Roovers en Judith van Hooijdonk hebben dinsdag 27 februari voor het docententeam van Built Environment een presentatie verzorgd over…