Blog
Ontwerpcyclus versie 2.0
Het lectoraat Technologie-Ondersteund Leren heeft in november 2017 het document de Design Cycle for Education (DC4E), een procesmodel voor het…
Werkbezoek LIMEL: Videodienst van KU Leuven
Dinsdag 20 november was Dienst O&O en Video@Zuyd te gast bij de videodienst van KU Leuven: LIMEL (Leuvens Instituut voor…
Conferentie Effectief Leren van de Open Universiteit
Op 7 november 2018 vond de conferentie Effectief Leren van de Open Universiteit plaats. Centrale vraag was: welke leerstrategieën werken…
Micromodules van OU over Activerend online onderwijs
De Open Universiteit heeft ter gelegenheid van het afscheid van de rector Anja Oskamp een reeks van 6 micromodules ontwikkeld…
Adviesrapport Docentprofessionalisering bij implementatie Blended Learning
Sinds september 2018 vormt Moodle het hart van de digitale leeromgeving van Zuyd. Geleidelijk aan komen we in fase 2…
SURF Onderwijsdagen 2018
Op 6 en 7 november vonden de SURF Onderwijsdagen plaats in ‘s-Hertogenbosch. Het was een jubileumeditie. SURF organiseerde dit congres…
Five Stage Model – voorbeelden
In dit blogbericht heb je kennis gemaakt met het Five Stage Model van Gilly Salmon. Hoe krijgt dit model vorm in een…
Onderwijslogistiek
Sleutel 1 van werken aan een studeerbaar curriculum is programmering. In onderstaande animatie legt lector Marcel van der Klink uit…
Five Stage Model #onderwijsontwerpen
Online leren, online samenwerking, kennis delen… belangrijke onderdelen bij blended learning. Dit proces gaat echter niet vanzelf. Gilly Salmon laat in haar Five Stage…
Constructive alignment
Het principe van constructive alignment (Biggs & Tang, 2011) gaat uit van het inzicht dat studiegedrag kan worden beïnvloed door…