Blog

10 januari 2019

Ontwerpcyclus versie 2.0

Het lectoraat Technologie-Ondersteund Leren heeft in november 2017 het document de Design Cycle for Education (DC4E), een procesmodel voor het…

Bericht bekijken
3 januari 2019

Werkbezoek LIMEL: Videodienst van KU Leuven

Dinsdag 20 november was Dienst O&O en Video@Zuyd te gast bij de videodienst van KU Leuven: LIMEL (Leuvens Instituut voor…

Bericht bekijken
3 januari 2019

Conferentie Effectief Leren van de Open Universiteit

Op 7 november 2018 vond de conferentie Effectief Leren van de Open Universiteit plaats. Centrale vraag was: welke leerstrategieën werken…

Bericht bekijken
3 januari 2019

Micromodules van OU over Activerend online onderwijs

De Open Universiteit heeft ter gelegenheid van het afscheid van de rector Anja Oskamp een reeks van 6 micromodules ontwikkeld…

Bericht bekijken
5 december 2018

Adviesrapport Docentprofessionalisering bij implementatie Blended Learning

Sinds september 2018 vormt Moodle het hart van de digitale leeromgeving van Zuyd. Geleidelijk aan komen we in fase 2…

Bericht bekijken
16 november 2018

SURF Onderwijsdagen 2018

Op 6 en 7 november vonden de SURF Onderwijsdagen plaats in ‘s-Hertogenbosch. Het was een jubileumeditie. SURF organiseerde dit congres…

Bericht bekijken
14 november 2018

Five Stage Model – voorbeelden

In dit blogbericht heb je kennis gemaakt met het Five Stage Model van Gilly Salmon. Hoe krijgt dit model vorm in een…

Bericht bekijken
17 oktober 2018

Onderwijslogistiek

Sleutel 1 van werken aan een studeerbaar curriculum is programmering. In onderstaande animatie legt lector Marcel van der Klink uit…

Bericht bekijken
27 september 2018

Five Stage Model #onderwijsontwerpen

Online leren, online samenwerking, kennis delen… belangrijke onderdelen bij blended learning. Dit proces gaat echter niet vanzelf. Gilly Salmon laat in haar Five Stage…

Bericht bekijken
22 augustus 2018

Constructive alignment

Het principe van constructive alignment (Biggs & Tang, 2011) gaat uit van het inzicht dat studiegedrag kan worden beïnvloed door…

Bericht bekijken