IBP
De meeste faculteiten beschikken op dit moment over een ICTO-plan. Maar om het gebruik van ICT door de faculteit gestructureerd en beleidsmatig aan te kunnen pakken, is meer nodig dan een ICTO-plan. Om te komen tot de juiste inzet van ICT in het onderwijs is het belangrijk dat de faculteiten een informatiebeleidsplan opstellen. Een informatiebeleidsplan gaat over meer dan het gebruik van ICT-tools in het onderwijs. Een IBP geeft aan waar de faculteit met z’n ICT-inzet over 5 jaar wil staan en langs welke route zij dit wil bereiken. Het staat dus niet op zichzelf, maar moet bijdragen aan de doelstelling van de faculteit.
Het I-team ondersteunt faculteiten met het opstellen van een informatiebeleidsplan volgens een stappenplan.
In Stap 1 vindt de kick-off plaats. In Stap 2 gaan we op basis van de resultaten van stap 1 dmv interviews op zoek naar de wensen en de knelpunten zoals die binnen de faculteit leven. In Stap 3 worden de knelpuntenanalyse en eerste voorstel van speerpunten gepresenteerd aan het managementteam. Om vervolgens in Stap 4 een projectenportfolio samengesteld en het resultaat gepresenteerd.
Zie hier de beschikbare facultaire informatiebeleidsplannen van Zuyd (alleen beschikbaar met een Zuyd account).