Hoe data de kwaliteit van het hoger onderwijs kunnen verbeteren
Wat is de potentie van learning analytics voor het Nederlandse hoger onderwijs? Waar hebben studenten en docenten daadwerkelijk wat aan? Deze whitepaper beschrijft didactische, juridische, ethische en technische uitdagingen samen met praktijkvoorbeelden. Er worden ook tips voor docenten en instellingen gegeven die data in het onderwijs willen gebruiken.
Learning Analytics, waar hebben we het dan over? Over de definitie bestaat discussie. In de whitepaper wordt daarover het volgende gezegd:
Bron: SURF
Ook binnen Moode is het mogelijk met data studenten te ondersteunen. In de cursus Verdieping Moodle voor docenten vind je in de sectie Voortgang in Moodle (inloggen met Zuyd account) hierover meer informatie. Heb je vragen neem dan contact op met onderwijsvraag@zuyd.nl.
Meer lezen over Learning Analytics?
- Kennisdossier Learning Analytics van SURF
- Special Interest Group Learning Analytics waarin Marcel Schmitz, collega van Zuyd, participeert
- Veilig en betrouwbaar benutten van studiedata, één van de 8 zone’s van de Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT