Blog

1 februari 2019

Toets wijzer (samenvatting advies Onderwijsraad)

In december 2018 bracht de Onderwijsraad het advies Toets wijzer: Naar een eigen(tijdse) wijze van toetsen en examineren uit. Onderstaande…

Bericht bekijken
29 januari 2019

Hoe data de kwaliteit van het hoger onderwijs kunnen verbeteren

Wat is de potentie van learning analytics voor het Nederlandse hoger onderwijs? Waar hebben studenten en docenten daadwerkelijk wat aan?…

Bericht bekijken
28 januari 2019

Perspectieven op curriculuminnovatie in het hoger onderwijs

In december 2018 is Irene Visscher geïnstalleerd als lector Innovatief en Effectief Onderwijs bij Saxion. Haar lectorale rede was getiteld:…

Bericht bekijken
23 januari 2019

Zuyd Living Lab

Van 2015 t/m 2018 is in het project Zuyd Living Lab gewerkt aan voorstellen voor verbetering en over vernieuwingen van…

Bericht bekijken
22 januari 2019

Formative & Summative Assessment #kijktip

Dominique Sluijsmans eindigt haar blog over de tien lessen van Dylan Wiliam met het nadenken over de balans tussen formative…

Bericht bekijken
21 januari 2019

Neem formatief niet te snel voor lief: tien lessen van Dylan Wiliam

Dominique Sluijsmans, lector Professioneel Beoordelen heeft een blog in drie delen geschreven over het Dylan Wiliam Event (3, 4 en…

Bericht bekijken
17 januari 2019

Op de schouders van reuzen

Kirschner, P., Claessens, L. C. A., Raaijmakers, S. F.  (2018). Op de schouders van reuzen: Inspirerende inzichten uit de cognitieve…

Bericht bekijken
10 januari 2019

Ontwerpcyclus versie 2.0

Het lectoraat Technologie-Ondersteund Leren heeft in november 2017 het document de Design Cycle for Education (DC4E), een procesmodel voor het…

Bericht bekijken
3 januari 2019

Werkbezoek LIMEL: Videodienst van KU Leuven

Dinsdag 20 november was Dienst O&O en Video@Zuyd te gast bij de videodienst van KU Leuven: LIMEL (Leuvens Instituut voor…

Bericht bekijken
3 januari 2019

Conferentie Effectief Leren van de Open Universiteit

Op 7 november 2018 vond de conferentie Effectief Leren van de Open Universiteit plaats. Centrale vraag was: welke leerstrategieën werken…

Bericht bekijken