Judith van Hooijdonk

 

judith.vanhooijdonk@zuyd.nl

 

 

 

 

 “Wanneer je samen met anderen iets betekenisvol doet, kun je wonderen verrichten” – Michael Fullan

Als Informatieprofessional, voorheen bibliothecaris, was mijn meest waardevolle taak studenten en collega’s attenderen en informeren op nieuwe bronnen. Ging dat eind van de vorige eeuw nog mondeling of met briefjes sinds de opkomst van sociale media gebruik ik hiervoor diverse online tools. Ik observeer, beargumenteer, refereer, reflecteer regelmatig over onderwijs en ict in de breedste zin van het woord op mijn persoonlijk duoblog 2beJAMmed, dat ik samen collega Marcel Schmitz in 2009 heb opgezet.

In 2015 heb ik de master Leren en Innoveren bij Fontys afgerond. Hier heb ik ervaren wat onderzoeken is en ontdekt dat ik vooral affiniteit heb met waarderend onderzoeken (appreciative inquiry) dat gericht is op het nastreven van een gezamenlijk toekomstbeeld in plaats van het oplossen van problemen.

Sinds 2009 werk ik als ICTO-adviseur en stimuleer, initieer en adviseer ik innovatief gebruik van leertechnologie. Ik heb hierbij een speciale aandacht voor ICT-docentprofessionalisering. Docenten zijn immers de ‘key‘ als het gaat om verander- en implementatietrajecten blended learning. Sinds 2017 ben onderwijskundig adviseur bij Dienst Onderwijs en Onderzoek.

Waarom doe ik dingen zoals ik ze doe? Mijn kernwaarden in het leven en dus ook waar het bij leren en werken voor mij om draait, zijn:

VERTROUWEN * PLEZIER * VERBINDEN * SAMEN * OPEN

Mijn manier van werken kenmerkt zich door het ‘work out loud’ principe. Ik deel zo veel mogelijk open en online wat in mijn hoofd zit met Zuyd en de buitenwereld. Ik geloof dat door te delen waarmee je bezig bent, samenwerkingsrelaties tussen mensen ontstaan waarin vertrouwen en elkaar helpen een stap ver te komen, centraal staan. En betekent voor mij ook ‘gewoon doen’!

Judith blogt ook op

Reacties zijn gesloten.